آجر نسوز نما چیست ؟
نوشته شده توسط : رها حامی

 

 

یکی از انواع آجر نما که امروزه در بسیاری از طراحی نمای ساختمان، دکوراسیون، ساخت باربیکیو، شومینه و… مشاهده می شود آجر نسوز نما است. این مصالح همانطور که از نامش مشخص است از خاک نسوز ساخته شده و ترکیبات آن خاک رس و چینی نیز وجود دارد. آجر نمای نسوز طیف رنگی زیادی دارد و در ابعاد و طرح های مختلف ساخته می شود. در ادامه شما را بیشتر در مورد آجر نمای نسوز آشنا خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

آجر نسوز نما

آجر نسوز چیست و مراحل تولید آن چگونه می باشد؟

مواد معدنی، خاک نسوز، خاک چینی، خاک رس و برخی از فلزات موادهایی هستند که با هم مخلوط می شوند و انواع آجرهای نسوز را تولید می کنند. برای پخت این آجر اول باید آن ها را باهم ترکیب کرده و قاب بزنیم. سپس آن ها را در کوره های مخصوص برای مدتی طولانی قرار خواهیم داد تا کاملا پخته و خشک شوند. مقدار درصد ترکیب مواد اولیه، میزان حرارت کوره و فاصله قالب ها از کوره در تولید با کیفیت ترین و بهترین آجر نسوز نما با رنگ های متنوع و جذاب بسیار تاثیر گذار است.

آجر نسوز نما 2

4 عامل مهم و موثر در قیمت آجر نسوز

پارامترهای زیادی برای تعیین قیمت آجر نسوز نقش دارند که در اینجا 4 مورد از مهم ترین آن ها را خواهیم گفت:

  • ابعاد و رنگ آجر( برای مثال آجر نسوز مشکی قیمت بیشتر نسبت به سایر رنگ ها دارد.)
  • هزینه سوخت کوره
  • تعداد قالب در هر متر مربع( متراژ بنای مورد نظر)
  • نحوه ارسال بار و هزینه باربری آن

برای اطلاعات بیشتر در مورد بروزترین قیمت هر متر مربع آجر نسوز نما می توانید لیست قیمت ها را در سایت مهراب مشاهده کنید و در صورت  هر گونه سوال شما می توانید به کارشناسان فروش مجموعه مهراب تماس حاصل کنید.

انواع آجر نمای نسوز (رنگ ها و ابعاد)

آجر نسوز نما 3

آجر نسوز بین انواع آجر نما بیشترین تنوع را از لحاظ طرح و رنگ و اندازه دارد که در این بخش به معرفی برخی از پرکاربردترین و پرفروش ترین این مدل ها می پردازیم.  آجر نسوز نما در بین انواع  آجرهای نما  بیشترین تنوع را از لحاظ طرح و رنگ و اندازه دارد. در این بخش به معرفی برخی از پرکاربردترین و پر فروش ترین مدل ها می پردازیم.

  1. آجر انگلیسی نسوز (سمیرم)

آجر انگلیسی که به آجر سمیرم معروف است، یک نوع آجر نسوز با طیف رنگی قرمز می باشد که از درجه های روشن(پرتقالی و گلبهی) شروع می شود و تا درجه های متوسط تیره (زرشکی و جگری) تولید می شود.

  1. آجر نسوز نما شاموتی

آجر نسوز شاموتی در طیف رنگی کرم، پرتقالی، نارنجی و طلایی تولید میشود و یکی از پرکاربردترین مصالح برای اجرای نمای ساختمان ها می باشد.

  1. آجر نسوز سفید

آجر نمای سفید در 2 رنگ سفید صدفی و سفید سیمگون به فروش می رسد. در دکوراسیون داخلی بیشترین کاربرد را دارد.

  1. آجر نسوز مشکی و قهوه ای

آجر نمای نسوز برای رسیدن به رنگ های مشکی و قهوه ای، به درجه حرارت بیشتری در کوره نیاز دارند، همچنین این آجر نسبت به دیگر آجر ها از قیمت بیشتری برخوردار است.

منبع: آجر نسوز نما مدرن





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: